Consulent Huurbetaling

Consulent Huurbetaling

Bo-Ex Utrecht

Wat is vereist?

  • Mbo+ werk- en denkniveau
  • Bij voorkeur 2 tot 5 jaar werkervaring
  • Ervaring in het verbeteren van processen en het signaleren van verbeterkansen
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift
  • Begripvol, empathisch, accuraat, klantgericht en kwaliteitsgericht
  • Je hebt een analytische blik en draagt verbetervoorstellen aan
  • Je kunt situaties met maatwerk oplossen en hebt affiniteit met de doelgroep

Wat krijg je?

  • €3.405 - €4.278 bruto p/m (afhankelijk van kennis en ervaring)
  • 36-urige werkweek
  • 189,8 vakantie-uren o.b.v. een 36-urige werkweek
  • Een persoonlijk opleidingsbudget van €900,- per jaar en een eigen academy
  • Een vitaliteitsregeling en een goed pensioen
  • Telefoon en laptop

Wat doe je?

  • 25% Telefonisch contact met huurders
  • 25% Vragen vanuit huurders/derden beantwoorden
  • 40% Administratieve en financiële taken verwerken
  • 10% Intern overleg

Interesse

Heb je een vraag of ben je geïnteresseerd? Neem contact met ons op.

Laura Nieuwland

Teamleider Sociaal Beheer

Vacature

Als Consulent Huurbetaling bij Bo-Ex ben je verantwoordelijk voor het tijdig innen van huurbetalingen en het ondersteunen van huurders bij betalingsproblemen. Je werkt samen met de huurders om passende oplossingen te vinden, zoals het opstellen van een betalingsregeling of het inschakelen van relevante externe partijen.

Je neemt het volledige incassotraject op je, waarbij heldere en zorgvuldige communicatie met huurders essentieel is. Daarnaast zorg je ervoor dat de administratieve processen rondom betalingen nauwkeurig en efficiënt verlopen. Je werkt veel samen met collega's van sociaal beheer en hebt dagelijks contact met meerdere huurders, wat vraagt om een gestructureerde werkwijze en gedetailleerde verslaglegging in het systeem.

Je maakt deel uit van het team Verhuur en Incasso, waar je nauw samenwerkt met je collega's, maar de focus ligt op het zelfstandig behandelen van je eigen dossiers. Waar nodig zoek je overleg met collega's, bijvoorbeeld bij complexe vraagstukken of grotere dossiers. Momenteel is er een transformatie gaande binnen incasso, waarbij de afdeling meer wil focussen op de sociale kant van het werk. Binnen deze functie heb je de mogelijkheid om hierover mee te denken en bij te dragen aan de vormgeving hiervan.

Als je het leuk vindt om administratief werk rondom huurderscontact te verwerken en rustig blijft in hectische situaties, dan is dit een baan voor jou.

Werkweek

Plaatsvervanger voor personeelsfoto
Consulent Huurbetaling

Op een leuke werkdag ben je veel met huurders in contact en lukt het je om goed te luisteren en passende afspraken te maken.

Op een minder leuke werkdag kan het heel erg druk zijn, waardoor je voor je gevoel achter de feiten aanloopt.

  • 08:00
  • 09:00
  • 10:00
  • 11:00
  • 12:00
  • 13:00
  • 14:00
  • 15:00
  • 16:00
  • 17:00
    • Telefonisch contact met huurders
    • Vragen vanuit huurders/derden beantwoorden
    • Administratieve en financiële taken verwerken
    • Administratieve en financiële taken verwerken
    • Lunch
    • Telefonisch contact met huurders
    • Vragen vanuit huurders/derden beantwoorden
    • Vroegsignalering opstellen
    • Administratieve en financiële taken verwerken
    • Lunch
    • Vragen vanuit huurders/derden beantwoorden
    • Betalingsregelingen controleren en beëdigen
    • Vragen vanuit huurders/derden beantwoorden

Voorbeeld uit de praktijk

Je moet contact opnemen met een huurder die al vaker een betalingsachterstand heeft. Hoe pak je dit aan?

Wanneer je in gesprek bent met de huurder, leg je rustig uit dat het niet mogelijk is om oneindig betalingsregelingen te treffen. Je geeft de huurder de ruimte om zijn verhaal te doen en hij vertelt dat hij het moeilijk heeft en dat meerdere instanties geld van hem eisen. Gedurende het gesprek toon je begrip en empathie. Je geeft aan dat je bereid bent een nieuwe betaalafspraak te maken, maar stelt als voorwaarde dat hij zich aanmeldt bij het Buurtteam voor hulp. Je deelt de benodigde contactgegevens met hem. Een week later neem je opnieuw contact op. Hij laat weten dat hij bij het Buurtteam is geweest en binnenkort een intakegesprek heeft.

Groeipad

Als je bij Bo-Ex werkt, dan wordt samen met jou gekeken naar wat jij nodig hebt om je werk met plezier en succes te doen. Bij Bo-Ex krijg je de kans om jezelf te ontwikkelen met trainingen, opleidingen en maatwerkopties, inclusief een jaarlijks loopbaanbudget. We hebben onze eigen Bo-Ex Academy hiervoor. Ons vitaliteitsprogramma ondersteunt je welzijn met gratis fruit, een gezond bedrijfsrestaurant, lunchwandelingen, persoonlijke coaching en een vitaliteitsbudget. Naast het loopbaanbudget heb je toegang tot workshops en inspiratiesessies van het KLIMMR-netwerk. Al deze initiatieven zijn gericht op jouw duurzame ontwikkeling en wendbaarheid voor toekomstige uitdagingen.

Consulent Huurbetaling

Werken bij Bo-Ex

Als Utrechtse woningcorporatie biedt Bo-Ex betaalbaar en goed wonen. Bo-Ex verhuurt en beheert vooral sociale huurwoningen (maar ook in mindere mate vrijesectorwoningen en bedrijfsmatige panden) in de stad Utrecht. We staan in directe verbinding met onze bewoners, de gemeente en partners. Wij begrijpen als geen ander hoe waardevol wonen is. Dat motiveert ons. Bo-Ex gaat daarom veel verder dan alleen wonen. Denk hierbij aan welzijn en zorg, schoon en veilig en het bevorderen van kansen in de samenleving voor onze bewoners. Wij kijken wat de bewoners zelf kunnen en willen bijdragen aan hun woonomgeving, buurt en medebewoners. Voor partners kan dat meer meepraten en meebeslissen betekenen. In alle gevallen inspireren bewoners en partners ons om ons werk zo goed mogelijk te doen. De Bo-Ex-cultuur zit in elk van ons. Als vooruitstrevende innovatieve netwerkorganisatie vragen we flexibiliteit, zelfstandigheid en verantwoordelijkheid van onze medewerkers. Onze organisatiewaarden zijn de bewoner centraal, saamhorigheid en verantwoordelijkheid geven en nemen. Dit geeft ons richting, draagt bij aan onze identiteit en maakt onze medewerkers trots.

Wij geloven in de kracht van samenwerking en zetten ons dagelijks in voor het welzijn van onze bewoners. De medewerkers van Bo-Ex, variërend van onderhoudspersoneel tot administratieve krachten, en van projectleiders tot wijkconsulenten, zijn daarbij onmisbaar in het streven naar tevredenheid van onze bewoners. Bo-Ex is een kleurrijke, hechte en warme organisatie, waardoor het aanvoelt als een thuis voor zowel medewerkers als onze bewoners.

  • Kantoor in Utrecht
  • Circa 100 medewerkers
  • Fijne balans werk-privé: hybride werken
  • Uitgebreide arbeidsvoorwaarden
  • Goede ontwikkelmogelijkheden
  • Duurzaamheid hoog in het vaandel

Collega's

Foto van medewerker Rick
Foto van medewerker Marlies
Foto van medewerker Max
Foto van medewerker Shailesh
Foto van medewerker Meryem
Foto van medewerker Saskia

Rick - Beleidsadviseur Duurzaamheid

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
"Bo-Ex is de Utrechtse woningcorporatie met de laagste CO2-uitstoot per m2, maar dat betekent niet dat we op onze handen gaan zitten. Als Beleidsadviseur duurzaamheid werk ik elke dag met veel voldoening en energie aan het verduurzamen van onze woningen."

Marlies - HR

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
"Wij bieden onze medewerkers maatwerk als het gaat om hun (persoonlijke) ontwikkeling en werkplezier. Samen kijken naar wat nodig is om een goede werk/ privébalans te houden en daarmee indirect te sturen op een hoge bewonerstevredenheid. Een mooie combinatie van fun & focus."

Max - Opzichter

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
"Ik ervaar de cultuur van Bo-Ex als open en eerlijk. Ik werk heel prettig samen met mijn collega’s. We zoeken elkaar op en zijn geïnteresseerd in de ander. We luisteren naar elkaar en delen onze kennis en ervaring."

Shailesh - Sociaal Buurtbeheerder

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
"Er zijn veel verschillende functies bij Bo-Ex. Daardoor is er vaak ook ruimte om door te groeien. Ik ben zelf bij Bo-Ex gestart als medewerker Huurders Contactcentrum (Klantenservice) en heb inmiddels de stap gemaakt naar Sociaal buurtbeheerder."

Meryem - Projectmedewerker en VvE-medewerker

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
"Binnen Bo-Ex heb ik twee functies. Beide functies kan ik goed uitoefenen doordat ik een goede balans heb tussen werk en mijn privéleven. Dat vind ik heel fijn. Daarnaast wordt er ook ruimte gegeven om me verder te ontwikkelen."

Saskia - Communicatieadviseur

Waarom ben je bij dit bedrijf gaan werken?
"Werken bij Bo-Ex ervaar ik als heel afwisselend en dynamisch. Ik heb met allerlei partijen te maken met wie ik nauw samenwerk. Natuurlijk zijn dat in de eerste plaats onze bewoners, maar ook de gemeente, netwerkpartners, ontwikkelaars en welzijnsorganisaties zijn partijen met wie ik veelvuldig schakel."

Sollicitatieproces

Kennismaking met teamleider en teamlid
Dagdeel meelopen
Arbeidsvoorwaardengesprek
Aanbod

Interessante baan?

Interesse Solliciteer nu
Terug naar boven